26 Mart 2015 Perşembe

Backpack Seçimi ve Kullanımı

Ben ve Osman (evet backpackimin bir adı var)
San Sebastian - İspanya
Bir backpacker, evini yolculuğu boyunca sırtında taşır. Seyahatleriniz sırasında sizinle beraber olacak en önemli parçanızı almadan önce iyice araştırmanızı öneririm.

Yaptığım araştırmalar ve sahip olduğum indirim kuponu, beni Taksim'deki Kutup Ayısı'na götürdü. İlk seyahatime çıkmadan önce en büyük ihtiyacım bir backpack idi. Ucuz, sağlam ve rahat seçenekleri arasından en ucuz olanını (Loap Miwok Evo 50+10 Lt.) tercih ettim. Mağaza çalışanı aşırı bilgili biriydi ve bana çok yardımı dokundu. Nasıl kullanmam gerektiğini göstermesinden sonra rahatlık açısından da doğru bir seçim olduğunu, yıllardır kullanmamın ardından en zorlu koşullarda bile bana mısın demediği için de aşırı sağlam olduğunu söyleyebilirim. Bu özelliklere rağmen sadece 100 Lira (2012) vermek bana büyük kar sağladı. Şimdiye kadar başka çanta kullanmadım ama, gönül rahatlığı ile herkese öneririm.

Biraz abarttım sanırım, çanta gözükmüyor.
En önemli nokta, kayışları kendinize göre ayarlamanız ve bel desteğini doğru bir şekilde oturtmanız. Yükünüzün büyük kısmını kalça kemiğine veren bel destekleri ile ağırlığı hissetmeyeceksiniz bile. Yanlış kullanımlarda omuzlara büyük yük binmekte ve rahatsızlık, yorgunluk ve ağrıya sebep olmakta. Nasıl kullanmanız gerektiğini bilmiyorsanız eğer, internette detaylı anlatım yapan bir çok video bulunmakta.

Backpackinizin dışındaki iplerin ve kayışların bir amacı olduğunu unutmayın. Bu ne ya diye düşündüğünüz her bir kayış aslında yük taşımanız için özel olarak yapılmış. Resimde de gördüğünüz gibi, benim rekorum iki uyku tulumu, iki mat ve bir çadır. Eminim daha fazlasını taşıyanınız bile vardır.

Esas işlevi eşyalarınızı taşımak olan backpack, bazen üzerinde oturabileceğiniz bir tabure, bazen de anılarınızın bir parçası olurlar. Unutmayın ki, size en yakın olan arkadaşınız, sırtınızdaki backpacktir.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder