26 Mart 2015 Perşembe

Couchsurfing


Şimdiye kadar beraber kalmaktan en çok keyif aldığım host
Yeni insanlarla tanışmak, onların hayatında bir yer edinmek, yeni deneyimler yaşamak ve masraflarınızı kısmak mı istiyorsunuz? Aradığınız yer Couchsurfing. Dünya'nın dört bir yanından ev sahipleri "sörfçülere, koltuklarını" açmakta. Karşılığında ise, deneyimlerinizi, anılarınızı anlatmanızı, arkadaşlığınızı, en fazla ufak bir hediye götürmenizi istiyorlar.

"Bana yabancı biri evini açacak, ben de ona güvenip evinde mi kalacağım?" diye düşünmeyin. Sistem tamamen karşılıklı güven, saygı, arkadaşlık ve misafirperverlik üzerine kurulu. Başta ben de inanmamıştım ve böyle bir site olduğunu bilmeme rağmen denemek istememiştim. Ancak şans eseri İspanyol Merdivenleri, Roma'da "Su içilebiliyor mu?" diye soran bir Türk çift, bana Venedik'te bir Türk'ün evinde kaldıklarını ve yaşadıklarını anlatınca ben de ilk bulduğum internet fırsatını değerlendirip kendime profil oluşturdum ve bahsettikleri insana istek gönderdim. İki gün sonra bir geceliğine misafir olduğum evden çok memnun kalarak ayrıldım ve sisteme güvenim arttı, düzenli kullanmaya başladım.

Şimdiye kadar 7 farklı şehirde, 9 ayrı evde, 16 gün misafir oldum. Sadece bir kere problem yaşadım, o da benden önceki gün kalan kişinin sorun çıkartması yüzünden oldu. Tahmin edin bana kim yardım etti? Sonraki kalacağım host.

Bulanık olsa da, işte o tarihi an. Bana soru soran Türk çiftin
şişesi de fotoğrafta belli oluyor.
Yabancı insanları tanımak, onların kültürlerini, günlük hayatlarını öğrenmek, güzel anılar edinmek için birebir Couchsurfing platformu. Maliyet konusuna girmek istemezdim, yaşadığım deneyimler paha biçilemez ama, bu da bir gerçek ki, kalacak yer için bir masrafınız olmuyor. Hatta size yemek yapan, yemeğe götüren, şehri arabası ile gezdiren, barda içkilerinizi ısmarlayan insanlara bile denk geleceksiniz. Duş, mutfak, buzdolabı gibi ihtiyaçlarınızı karşılamanızı söylemiyorum bile...

Nerelerde mi yatıyorsunuz? Bazen kendinize ait odanız oluyor, bazen salonda kalıyorsunuz. Bazen hostunuz kendi yatağını size veriyor, ya da misafir yatağında, kanepede veya yer yatağında uyuyabiliyorsunuz. Hatta bahçesindeki misafir evini bana açan birine bile denk geldim.

Peki insanlar sizi nasıl kabul ediyor? Bunun için ilk önce tam anlamıyla doldurulmuş İngilizce bir profil şart. Sizi anlatan uzun yazılar, yüzünüzün belli olduğu birkaç farklı resim gerekmekte.

İstek mektubu nasıl hazırlanıyor? Hangi günler kalacağınızı, kaç kişi geleceğinizi söylemeniz lazım ancak herkese aynı istek mektubunun gönderilmesi hoş karşılanmayabiliyor. Hiç değilse zaten standart olan, seyahatinizi ve sizi anlatan bir yazınız olsun ve talep gönderdiğiniz kişi
nin profilinden yapacağınız bir alıntı ile ortak bir yanınızı anlatan bir paragrafı, standart yazınızın içine ekleyerek gönderin. Size güvenmesini sağlayacak iletişim bilgileriniz, sosyal medya hesaplarınızın linkleri veya mail adresiniz ise şansınızı arttırır, ancak yapmak size kalmış.

Benim için açılan bahçe evi
En büyük etken: Referanslar. Tam dolu bir profil ve harika hazırlanmış bir istek mektubu da her zaman işe yaramayabilir. Bu durumda sistemin en büyük güven sağlayan unsuru olan referanslar devreye giriyor. Evinde kaldığınız veya sizin ağırladığınız insanların hakkınızda yaptığı yorumlar, istek gönderdiğiniz insanın sizi kabul etmesi için en büyük yardımcınız.

Ya kaç gün kalmalı? Şansınızı fazla zorlamadan, programınıza uygun olacak şekilde her talepte iki, en fazla üç gün için istek gönderin. Çoğu host 1 gecenin birini tanımak için az, 3 gecenin ise sıkılmak için yeterli olabileceği görüşünde. En ideal süre ise, herkesin ortak kanısı olan, 2 gece.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder