17 Mart 2015 Salı

Pasaport Nasıl Alınır



Eğer ülkeden dışarıya adım atmak istiyorsanız, pasaport almanız lazım. Benim de seyahatlerimin ilk adımlarından biri olan pasaportu almak aslında çok kolaydır.

Öğrenci işi ucuzundan bir seyahat planlıyorsanız eğer, pasaport masrafı belinizi bükebilir. 2015 yılı için fiyatlar aşağıdaki gibidir:

6 AY     188.10 TL
1 YIL    237.20 TL
2 YIL    334.90 TL
3 YIL    440.90 TL
10 YIL  587.70 TL

Peki kaç yıllık almalısınız? 1 yıllık alırsanız eğer, ertesi sene gitmek isterseniz yine almanız lazım ama, arada kalan farkla uçak biletinizi bile alabileceğinizi unutmayın. Karar vermenizi etkileyebilecek bir olaydan bahsetmek istiyorum bu noktada. Eğer ki pasaportumuzun süresinin dolmasına daha uzun süre varsa, Avrupa size daha uzun süreli vize vermekte. Yaşadığım tecrübelerden biridir bu.
 
Gelelim nasıl alacağınıza... Fotoğraf çektirmeniz ve bankaya para yatırmanız gerekiyor. Herhangi bir fotoğrafçıda 15 Lira'ya fotoğrafınızı çektirebilirsiniz. Emniyet müdürlüklerinde bulunan (hepsinde var mı bilmiyorum) makineler de işinizi görebilir.

Bankada ise dikkat etmeniz gereken konu; defter bedelini de harç ücreti ile beraber vermeniz gerekiyor. Zira bu parayı karakolda tahsil etmiyorlar, benim gibi banka aramakla uğraşmayın.

Süresi dolan pasaporta damga vurulur, kenarları delinir.

Dekontunuz ve fotoğraflarınız ile beraber internetten aldığınız randevu saatinde emniyet müdürlüğünde olduğunuzda hemen başvuru yapabiliyorsunuz.

İkinci veya daha fazla sefer pasaport alıyorsanız eğer eski pasaportunuzu götürüp iptal ettirmeniz gerekiyor. Kaşe ile damgalayıp, kenarlarını delgeç ile deliyorlar. Merak etmeyin, vizenizi alırken bir sıkıntı olmuyor eski pasaportunuzun delinmesi.

Başvuru yaptıktan birkaç gün sonra pasaportunuz onaylanıp PTT kargo ile adresinize gönderiliyor. Kargocu sizi bulamazsa ama merak etmeyin, benim yaptığım gibi, siz de en yakın PTT ofisine gidip pasaportunuzu teslim alabilirsiniz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder