18 Mart 2015 Çarşamba

Havalimanında Sabahlamak

Havalimanında sabahlamak, El Prat-Barselona
Ucuza seyahat etmenin yollarından biri de gece uçuşlarıdır. Maliyeti düşürmek için ben de genellikle bu yolu tercih ederim. İndiğiniz zaman sabaha kadar ne yapacağım diye düşünebilirsiniz ama karşınızda birçok fırsat var.

Uçaktan indiniz, ülkeye giriş yaptınız ve bavulunuzu aldınız. Ve biliyorsunuz ki şehre ulaşım sabah saatlerinde başlıyor, eğer taksiye binmeyecekseniz. Ne yapabilirsiniz? Etrafınızda sizin gibi olan çok fazla insana denk geleceksiniz. Bazıları etrafına bakınırken, bazıları rahatsız koltuklarda uyuklamaya çalışıyor. Ama işini bilen ve benim Türkiye'deyken varlığından haberdar olmadığım bir gececi tayfaya siz de rastlayacaksınız

Kim mi bu gececi tayfa? Uyku tulumunu yere serip uyuyan insanlardan bahsediyorum. Ne mutlu bana ki, hem Fiumicino-Roma'da, hem de El Prat-Barselona'da ben de bu insanlardan biriydim. Gözünüze güzel bir kuytu köşe kestirin ve yere uzanıp yatın. Güvenlik görevlileri sabahın ilk saatine kadar uyumanıza izin veriyorlar. Geriye kalan birkaç saat içinse banklarda oturarak sabahı beklemek durumundasınız.

Bu noktada yer seçimine dikkat etmenizi öneririm. Yoksa benim ilk seferimde olduğu gibi başınızın üzerinde dolaşan insanlara denk gelebilirsiniz.

Peki ya acıkırsanız? Havalimanından yiyecek alacağınıza aç kalmanız daha iyi. Fiyatların abartılı yüksek olması ve € cinsinden olması ile bir anda cebinizden 50 Lira'nın akıp gittiğini görebilirsiniz. Eğer dayanamayacak durumdaysanız her zaman bir yiyecek-içecek otomatı bulabilirsiniz. Tabi bulana kadar bayağı dolaşmanız gerekebilir. Zira benim gördüğüm kadarıyla en uzak köşelerde bulunuyorlar. Su fiyatı 1 €, kola 2.5 € civarında.

Evden çıkmadan yiyecek götürmeniz en ucuz yol bu durumda. Paketlenmiş yiyecekleri kolaylıkla Avrupa'ya sokabilirsiniz. Eğer şanslıysanız çantanızda 'unuttuğunuz' meyve suyunu da güvenlikçiler farketmezler.


Güvenlik: Uyursam eşyalarım ne olacak diye düşünebilirsiniz. Merak etmeyin, kameralar her an sizi çekiyor. Hırsızları hiç değilse caydıracaktır. Yine de eğer uyku tulumunuz varsa değerli eşyaları içine koyun. 

Tuvaletler ise bu iki havalimanı için de tahmin ettiğimin aksine inanılmaz temizlerdi ve bir ücret de ödemedim.

Fiumicino - Roma
Bazı havalimanlarında uyumak için özel yapılmış alanlar bulunuyor. Hangi havalimanının uyumaya daha müsait olduğunu görmek için için sleeping in airports adlı siteye danışabilirsiniz.

Kitap okumak veya telefondan oyun oynamak belki daha çekici gelebilir size. Etrafa bakınarak insanları izlemek bence hepsinden daha güzel. Sabaha kadar orada kalacağınız için eğlenmeye bakın. Ama hepsinden güzeli, gece vakti hava almak için dışarı çıktığınızda bulunduğunuz ülkenin bayrağını görüp, "Ulan Avrupa, sen mi büyüksün, ben mi büyüğüm?" diye yaşadığınız hayıflanma olacaktır...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder