9 Haziran 2015 Salı

Seyahatte Ayakkabı Tercihi

Seyahatlerde ayakkabı seçimi
Seyahatlerde dikkat edilmesi gereken konulardan biri de ayakkabı tercihi. Rahat olmayan ayakkabılar başınıza binbir türlü dert açacaktır. Her şey yolunda giderken bilek burkulmaları ya da su toplamış ayaklar canınızı sıkabilir.

Gündelik spor ayakkabılar maalesef her zaman ihtiyacı karşılamaya yetmiyor. Bir süre sonra yeter artık deyip ayakkabısını çöpe atan ve seyahatinin ortasında yeni ayakkabı almak zorunda kalan çok fazla insana denk geldim.

Özellikle Interrail sırasında sırtınızda ağır yük varken uzun mesafeler yürümek zorunda kalacaksınız. Rahat ayakkabıların nimeti bu zamanda anlaşılacak.

Trekking yapanlar, yürüyüş parkurlarına gidenler veya benim gibi El Camino de Santiago'ya gidecekler ise daha dikkatli olmalı. Su toplamış bir ayağın verdiği eziyet ve sizi yavaşlatması çok pahalıya mal olabilir.

Ayakkabı ayağınıza her zaman tam oturmalı. Çok sık olduğunda ayağınızı vurabilir, geniş olursa da ayağınız ayakkabının içinde çok fazla hareket alanı bulacağından sürtünme artar. Bu da su toplamalarının nedenlerinden biridir. Ayrıca özel bağcık bağlama yöntemlerini de araştırmanızı öneririm.


Ayaklarınız çok uzun süre ayakkabının içinde
kalırsa bir süre hava almalarında fayda var
Uzun süren araştırmalarımdan sonra Merrell marka ayakkabı kullananlarınların çok olumlu yorumlarına denk geldim. Rahatlığı, asla sıkmaması, hava sirkülasyonunu sağlaması, çabuk kuruma özelliğinin olması ve su toplamayı engellemesi benim için Merrell almama yeterli sebeplerdi. Üstelik bu kadar özelliğe rağmen fiyatlarının da normal bir ayakkabı seviye olması da işime gelmedi değil.

Türkiye'de Merrell markasının ayakkabılarını satan bazı firmalara denk geldim ve bunlar arasından evime en yakını olan Büyük Beşiktaş Çarşısı'nın alt katındaki Adrenalin'e gidip ayakkabıyı denemeye karar verdim.

Mağazada her türlü outdoor ürününün yanında farklı farklı modellerde Merrell ayakkabılar da vardı. Çalışanların da inanılmaz yardımı ile en rahat edeceğimi düşündüğüm Waterpro Ultra Sport modelini aldım. Almanya'dan başlayıp bisikletle 1 yıllık Dünya turuna çıkan bir gezgine denk gelmek de çok güzel bir tesadüf oldu.


Bir süredir bu ayakkabıyı deniyorum ve şimdilik sorun çıkartmadı bana. Camino boyunca da bu şekilde rahat edersem, muhtemelen yeni bir bağlı müşteri kazanmış olacaklar. Eğer siz de seyahatleriniz için ayakkabı tercihinde kararsız kaldıysanız, Merrell'i öneririm.
 
Benimle beraber 800 km yürüyecek olan ayakkabı
Unutmamanız gereken son nokta, özellikle uzun mesafe yürüyüşlerine çıkmadan önce ayakkabılarınızı uzun süre kullanmanız gerektiği. Ayakkabı, ayağınızın şeklini tam olarak aldıktan sonra böyle seyahatlere çıkmak gerekiyor. Yeni alınan ayakkabıları tabiri caizse eskitmeden uzun mesafelerde performans almaya çalışmanız, rahatsızlıklara çıkartılmış davetiyedir.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder