21 Mart 2015 Cumartesi

Interrail - Tren Önerileri 1


SNCF tren tablosu. Görüldüğü gibi zorunlu rezervasyon yok.
Interrail ile alakalı sizlere birçok bilgi vereceğim ama öncelikle trenlerden bahsetmek istiyorum. Öncelikle bilmeniz gereken, tren şirketlerinin isimleri. İtalya'da Trenitalia, Fransa'da SNCF, İspanya'da Renfe, Hollanda'da NS, Almanya'da Deutsche Bahn...

Interrail'in kafana estiği zaman trene atlayıp başka bir şehire gitme ruhuna aykırı olsa da, ben en detayına kadar seyahatlerimi planlamayı seviyorum. Bu şekilde maliyeti aşağı çekebilirsiniz. Vereceğiniz rezervasyon ücretleri ülkeden ülkeye değişkenlik göstermekle beraber, hızlı trenler ve yoğun hatlarda tavan yapmakta. Avignon'dan Paris'e 15 Euro, Paris'ten Amsterdam'a 30 Euro rezervasyon ücreti verdiğimi
söyleyebilirim ama San Sebastian-Bordeaux-Mont St-Michel-Paris hattı boyunca da para vermedim.

Eğer mümkünse gece trenlerini tercih edin. Belki uykunuz bölünecektir ama, otel masrafından kurtulmanız fazladan 15 Euro demek. Bazı istasyonlarda da havalimanlarında olduğu gibi uyku tulumunuzu yere sererek sabahlayabilirsiniz.


Nantes'e gidip ekmek aldım adlı poz.
Rezervasyon ücreti ödememek için: Tren şirketlerinin internet sayfalarını biraz karıştırmak yeterli olacaktır. Resimde de gördüğünüz gibi (saatleri kafanıza takmayın, sadece bir örnek) rezervasyon istemeyen trenler ile de yolculuk edebilirsiniz. Tabi eğer vaktiniz bol ise... Bu trenler yavaş olabiliyor ve çok fazla aktarma yapmanız gerekiyor. Değer mi? Cebinizde kalacak ekstra 10 Euro ile Paris'te Eiffel'in altında Bordeaux'dan aldığınız şarabı içebilirsiniz. Ayrıca, aktarma yaparken iki tren arası vaktiniz olursa, farklı şehirlerin havasını koklayabilir, ufak da olsa bir anıya sahip olabilirsiniz. "Nantes'e gittim, ekmek aldım döndüm" veya Parma'dan gelen Erasmus öğrencilerine, "Ben de sizin oraları gördüm." diyebilmek gibi.

Treninizi kaçırırsanız sakın üzülmeyin. Her zaman başka bir tren vardır. Görevlilere alternatif rotalar için danışmanız yeterli olacaktır. Yardımcı olmak için can atmasalar da, bir süre sonra ısrarlarınıza dayanamayıp size yardımcı olacaklar. Tabi kaçırdığınız tren için verdiğiniz para çöpe gidiyor. Canım sağolsun deyip geçin.

Interrail biletinin doldurulması zorunlu olmayan kısmı.
Yine de anı olarak saklayabilirsiniz.
Biletinize bindiğiniz günü yazmayı sakın ama sakın unutmayın. Kondüktör amcalar çoğu zaman bilet kontrolü yapıyor ve eğer biletinizi doldurmadıysanız, size kaçak yolcu muamelesi yapıp yanında taşıdığı cihaz ile yüklü bir ceza kesiyor. Riske atmadığım için benim başıma gelmedi ancak, çok fazla insana işlem yapıldığına şahit oldum. Tabi cezayı ödemek size kalmış. Tanıdığım birkaç kişi bu cezayı ödemeden ülkeye geri dönmüşler. Sonraki vize taleplerinde karşılarına çıkar mı bu ceza bilemem.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder