29 Mayıs 2015 Cuma

Cruz de Ferro

Cruz de Ferro
Camino de Santiago boyunca birçok mucizeye tanıklık edeceksiniz. Bu mucizelerin farkına vardığınızda kendi benliğinizdeki değişimi de anlayacaksınız. Üstünüzde yük yapan tüm kötülüklerden kurtulacak ve yeni bir hayata başlayacaksınız. Binlerce yıldır bu amaçla yolu yürüyen milyonlarca insan, içlerindeki temizliği ve arınmışlığı yola da yansıtmış durumda. 

Ruhani arınmanın en yoğun olarak yaşandığı yerlerden biri de Cruz de Ferro. Compostela'daki bitiş noktasına birkaç gün mesafede olan bu yer geçmişten kurtulup yeni bir hayata atılmanın sondan bir önceki adımı.

Şimdiye kadar Camino hakkında yazdığım her yazıda taşıdığınız yükünüzü azaltmak için öneriler verdim. Şimdi ise tam tersini söylüyorum. Belki de çok mantıksız bir şekilde hem de. Yanınıza sizin için anlamı olan bir taş alın. Nereden aldığınız, ne kadar sizinle beraber taşıdığınız, ne kadar ağır olduğu da önemli değil. Peki ya madem yükü azaltmak gerekiyor, neden yanınızda bir taş taşımanız gerekiyor? Cruz de Ferro'ya ulaştığınızda sebebini anlayacaksınız.

Her peregrino için bu taş aynı anlama geliyor. Belki kendisi küçük olabilir ancak taşıdığı anlam inanılmaz büyük. Hayatınızda size yük yapan tüm bedensel ve fiziksel sıkıntılarınız, size engel olan dertleriniz, geçmişinizden atıp kurtulmak istediğiniz her anınızı ifade eden ufacık bir taş bu.

Geçmişten günümüze peregrinoların taşıdığı taşlar
ve Cruz de Ferro
Belki farkına bile varmayacaksınız ancak, yol boyunca gereksiz bir yük sizinle beraber olacak. Çantanızda taşıdığınız gereksiz bir eşya değil bu sefer, ruhunuzda taşıdığınız ve kurtulmak istediğiniz yükten bahsediyorum. Tam olarak arınıp, yenileneceğiniz yer ise Cruz de Ferro olacak. Diğerlerinin yanına bırakacağınız bu taş, dertlerinizden kurtulmanızın bir sembolü olacak. Artık arkama değil, önüme bakıyorum demenin, kaderinizi yeniden yazmanın, Mevlana'nın sözündeki "yandım" kısmının başlayacağı yer tam olarak burası.

Peki bunca zamandır bu kadar peregrinonun dertlerini sembolize eden taşları bıraktığı Cruz de Ferro nedir? Etrafında taşlardan oluşmuş bir yığın olan, kütükten bir kaide üzerinde demirden yapılmış bir haçtır Cruz de Ferro (Türkçe: demir haç). Fransız Yolu'nun en yüksek noktasındadır. Rakımı Pireneler'den bile daha fazladır. Oraya o haçın neden ve ne zaman dikildiğini ise kimse tam olarak bilemiyor.

Geleneksel olarak bu noktada peregrinolar tarafından söylenen bir dua vardır. "Allah'ım, bu kutsal mekana getirdiğim taş, benim Santiago'ya olan yolculuğumun sembolü olsun. Hakkımda karar verileceği zaman (öldükten sonra), hayatımda yaptığım iyiliklerin (terazide) daha ağır olmasına yardım etsin. ___'dan beri taşıdığım bu simgeyi yere bırakıyorum. Lütfen günahlarımı affet ve bu yükün üstesinden gelmeme yardım et. Amin."

Not: Cruz de Ferro'nun da katkısıyla şimdiye kadar pek çok peregrino yeni bir hayata adım atmıştır. Duayı okuyup okumamanız ise size kalmış. Hristiyanlara ait bir mekanda dua etmenin yanlış olduğunu düşünecekler de olabilir. Bana sadece böyle bir gelenek olduğunu söylemek düşüyor.

Buen Camino

Cruz de Ferro'nun konumu

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder